HRS UK

Are you looking for a hotel in Paris, London or Munich. Are you planning a business trip to Moscow, Vienna or Oslo. Would you like to go on a shopping trip to New York, Madrid or Barcelona? No matter where you want to go HRS offers you the best hotels for the cheapest prices with over 230.000 Hotels all over the world. Book a charming hotel at HRS.com

HRS Deutschland

Planen Sie eine Geschäftsreise nach London, Hamburg oder Wien? Suchen Sie für einen Shopping-Trip das passende Hotel in New York? Ganz gleich wohin Sie fahren möchten - Italien, Spanien, England oder Frankreich - HRS bietet Ihnen unter Garantie das richtige Hotel! Hotel Reservation Services verfügt über mehr als 230.000 Hotels weltweit. Buchen Sie ein günstiges und komfortables Hotel mit HRS!

HRS France

HRS.com vous offre plus de 230.000 d'hôtels dans le monde entier ! Vous voulez passer un week-end à Londres, Munich ou à Barcelone? Vous envisagez un voyage d'affaire à Moscou, Hong Kong ou Oslo? Sur HRS.com vous pouvez réserver d'hôtels confortables à un prix très favorable. Tapez HRS.com et réservez en ligne, c'est facile et pas cher !

HRS Italia

Cerchi offerte di hotel per il tuo prossimo viaggio d'affari o per una vacanza romantica? Non importa dove ti porterà il tuo viaggio: con una banca dati di oltre 230.000 alberghi di tutte le categorie di prezzo, su HRS.com potrai prenotare gratuitamente hotel economici e di lusso in tutto il mondo!

HRS Polska - Sprawdz, rezerwuj i oszczedzaj!

Na stronach HRS.com znajdziesz i zarezerwujesz hotel w Polsce i na calym swiecie. HRS to oferta ponad 230.000 hoteli po promocyjnych cenach w kraju i za granica, która napewno spelni wszelkie Twoje oczekiwania. Planujesz podróz sluzbowa albo krótkie wakacje? - HRScom pomoze dokonac Ci trafnego wyboru. HRS - HOTEL RESRVATION SERVICE!

HRS Россия

Вам предстоит командировка в Лондон, Гамбург или Вену? Вы хотите отправиться за покупками в Нью-Йорк и ищете подходящий отель? Совершенно неважно, куда вы хотели бы поехать- в Италию, Испанию, Великобританию или Францию, HRS гарантируeт Вам самые выгодные гостиницы. Hotel Reservation Service предлагает услуги бронирования для более чем 230.000 отелей по всему миру. Бронируйте недорогие и комфортные отели через HRS!

Det är problem med att hämta sidan

Du kan försöka att hämta sidan manuellt

Om problemet kvarstår kanske du kan ge oss lite tid att åtgärda det och återkomma vid ett senare tillfälle. Besök under tiden vår Startsida.

Skapa ett konto utan kostnad och ta del av förstklassiga tjänster

Våra premiumtjänster

  • Spara upp till 30 % med HRS-företagspriser
  • Spara 15 minuter med snabb in- och utcheckning
  • Rättvis service dygnet runt i händelse av kvalitetsproblem
  • Boka, ändra eller avboka snabbare

Vilket är det vanligaste skälet till att du reser?

Som affärsresenärer räknas såväl frilansare och egna företagare som resenärer från företag.

Genom att registrera dig godkänner du HRS allmänna villkor och integritetspolicy.

Genom att registrera dig godkänner du HRS allmänna villkor och integritetspolicy.

Jag har inte skaffat ett HRS-konto än. Registrera dig nu  

Jag har redan ett HRS-konto.

SSL-kryptering och dataskyddsgaranti

Registrering slutförd!

Välkommen !
Du har framgångsrikt registrerat dig på My HRS.

FAQ FAQ

 

FAQ

Gäller HRS-priserna per person eller per rum?

HRS-priserna gäller alltid per rum och per per natt, det vill säga per enkelrum och per dubbelrum. Det är annorlunda hos HRS än i de vanliga turistkatalogerna eller turistwebbsidorna, där priserna vanligen anges per person. Ett separat angivet frukostpris gäller naturligtvis alltid per person och per övernattning.

Sidbörjan

Måste jag äta frukost på hotellet om rumspriset anges exklusive frukost?

Nej, det finns ingen sådan skyldighet. Du kan när som helst på ort och ställe bestämma dig för om du vill äta frukost eller inte.

Sidbörjan

Är de angivna HRS-rumspriserna garanterade för respektive bokning?

Ja. Varje rumspris, som du ser vid det hotell du valt, är garanterat för din bokning. Detta pris anges i hotellets avräkningsvaluta, dvs. i den valuta i vilken du betalar rumspriset på ort och ställe. Den kan avvika från den valuta, som du kanske valt för visningen i hotellistan.

Om du bokar en längre tids vistelse kan det gälla olika priser för olika dagar. Detta beräknas automatiskt till din fördel (t.ex. veckosluts-, säsongs- och kampanjpriser. I detta fal anges genomsnittspriset i hotellistan. På hotelldetaljsidan anges de enskilda dagspriserna.

Sidbörjan

Vad betyder att rummen är "garanterat tillgängliga"?

HRS-databasen kontrollerar i sökögonblicket rumstillgängligheten och rumspriserna för samtliga hotell på ditt resmål och för den aktuella tiden. HRS-systemet ger dig de aktuellaste och bästa rumspriserna, som i denna sekund finns tillgängliga hos HRS. Privatägda enskilda hotell, som inte tillhör någon kedja finner du i detta stora urval endast i HRS-systemet.

För att utvidga utbudet använder sig HRS också av externa system. Eftersom dessa dock inte är direkt anslutna till HRS är standardiseringen och därmed jämförbarheten inte alltid given på samma sätt som för HRS övriga partnerhotell. Visningen av de hotell som kan bokas via externa system görs enligt HRS-principen, dvs. från det lägsta priset och uppåt. På det valda hotellets detaljsida visas de också de därtill hörande informationerna ur det externa systemet, som t.ex. prisdetaljer, beskrivning av hotellrummet eller specialla avbokningsvillkor.

Sidbörjan

Kan jag lita på bokningen och vara säker på att hotellet också får bekräftelsen?

Ja. Denna procedur går automatiskt och protokollförs i HRS-systemet. Hela hanteringen av din bokning baseras på detaljerade och i avtal fastställda spelregler mellan det enskilda hotellet och HRS. Om det trots detta skulle uppstå ett missförstånd hos hotellet eller oenighet om det av HRS bekräftade och garanterade priset ringer du oss helt enkelt och vi klarar upp saken åt dig:

Du når HRS varje dag dygnet runt. Samtliga telefonnummer till våra internationella kontor och HRS’ fackavdelningar hittar du på HRS’ startsida under: Kontakt > Kontakter på en blick.

Sidbörjan

Gäller datumangivelserna kundens tidszon eller den lokala hotelltiden?

Resdata och tidsangivelser gäller alltid den lokala hotelltiden på resmålet. Om en engelsman bokar ett hotell i Shanghai från den 12:e till den 13:e en viss månad menas den 12:e i Shanghai.

Sidbörjan

Vad händer om jag kommer "för sent" till hotellet? Kan det uppkomma kostnader?

Det beror på vilken typ av bokning du gjort.

1. Kostnadsfri upphävning av bokning vid ej ankomst - Standardbokning

Du vet att du kan checka in på hotellet senast kl. 18.00 lokal tid. Då gör du en bokning där hotellet under alla omständigheter reserverar rummet för dig fram till klockan 18.00 lokal tid. Vi kallar det för "standardbokning". Något kreditkortsnummer behöver inte anges här.

Om du inte kommer senast kl. 18.00 lokal tid till hotellet upphävs din reservation automatiskt och utan kostnader för dig. Exakt klockan 18.00 kan hotellet dock sälja vidare det bokade rummet. - Om du vid en "standardbokning" meddelar hotellet att du inte kommer, är det en vänlig gest, som i hög grad uppskattas av våra hotellpartners.

Om du kommer senare än kl. 18.00 är det heller inget problem. Det viktiga är dock att hotellet underrättas. Informera i detta fall hotellet direkt om att du kommer sent. Hotellets telefonnummer hittar du på din bokningsbekräftelse.

2. Möjlig betalningsförpliktelse vid ej ankomst - Garanterad bokning

Du kan komma till hotellet först efter kl. 18.00 lokal tid. Då gör du en bokning där hotellet reserverar rummet för dig hela natten. Vi kallar det för "garanterad bokning". Om du inte kommer till hotellet eller inte iaktar den avbokningsfrist som anges på bekräftelse är du betalningsskyldig gentemot hotellet. Hotellet hade ju kunnat hyra ut rummet till någon annan. För att säkra en garanterad bokning måste ett giltigt kreditkortsnummer anges.

Sidbörjan

Finns det förhandsbetalnignar eller begränsade avbokningsmöjligheter hos HRS?

Bara i absoluta undantagsfall. Och endast när hotellet ger HRS-kunder ytterligare reducerade priser. I gengäld knyter hotellet vissa vilkor till bokningen. Det gäller till exempel för ”HRS Hot Deal” eller speciella rumspriser, för vilka en förhandsbetalningsskyldighet till hotellet redan angivits i bokningsvillkoren: bokningen är då endast begränsat eller inte alls avbokningsbar. Det skall också göras en förhandsbetalning till hotellet, som också omgående belastar ditt kreditkort. Dessa bokningar är endast möjliga som garanterade bokningar och tillsammans med kreditkortsuppgifter. Bekräftelsen på gjord bokning, ändring eller avbokning får du naturligtvis även i detta fall av HRS.

Sidbörjan

När krävs ett kreditkort för bokningen?

I speciella fall begär hotellen att du anger ett kreditkortsnummer för att säkra en bokning. Detta kan vara fallet vid sen ankomst till hotellet, i samband med mässor eller högsäsong eller i semesterregioner, där tomma och ej avbokade rum är mycket svåra att sälja till "förbipasserande", vilket ofta är möjligt i städer. Internationellt är det ofta en självklarhet att ange ett kreditkortsnummer. Kreditkortsnummer överförs av HRS med de senaste kodningsteknikerna (SSL).

Sidbörjan

Var betalas rumspriset för det bokade hotellet?

I regel först på ort och ställe direkt i hotellet. Undantag gäller för ”HRS Hot Deal” och priser för vilka en förhandsbetalningsskyldighet anges i bokningsvillkoren. En eventuell förhandsbetalning görs inte till HRS utan alltid till hotellet, som också gör avbokningen från ditt kreditkort.

Sidbörjan

Hur får HRS sina unikt låga priser?

För hotellen är HRS sedan flera årtionden tillbaka en kostnadsfri, världsomspännande och optimal försäljningskanal. Tusentals bokningar per dag, talrika samarbeten med Internet-portaler, flygbolag, internationella industriföretag och mer än 20.000 företag i alla branscher, som är direktanslutna till HRS gör att HRS bidrar med en stor andel av hotellens omsättning.

Hotellednignen kan när som helst och flexibelt reagera på sin beläggningsgrad och marknadssituationen. Han kan komplettera de redan mycket låga priserna med mycket attraktiva rabatter. På så sätt kan HRS-priserna när som helst ändras till HRS-användarens fördel. Priserna kan i vissa undantagsfall öka i samband med stora mässor och extrema säsongstoppar. Då blir det viktigt att hotellen i HRS-systemet är tillgängliga och bokningsbara.

Sidbörjan

Vad lever HRS av när tjänsten är gratis?

HRS' partnerhotell betalar en avgift för varje realiserad övernattning. Ändringar eller avbokningar kostar alltså ingenting. HRS-priset är hotellets originalpris. Det finns alltså inga påslag på detta. HRS står för en total pristransparens och omfattande hotellöversikter över hela världen

Sidbörjan

Kan jag använda HRS för spontana, "sista-minuten-resor"? Stödjer HRS min önskan att alltid kunna vara flexibel?

Absolut. HRS-systemet är gjort för detta. Du är flexibel fram till din angivna ankomstdag. Till detta hör också den principiella möjligheten att göra en bokning utan kreditkort, avboka fram till ankomstdagen eller att kostnadsfritt ända resdattum och namn.

Sidbörjan

Neutralitet och öppenhet - gäller denna princip även för rangordningen i hotellistan?

Naturligtvis. Hotellistan ”Föreslås av HRS” baseras på tydligt definierade, objektiva kriterier. För detta ändamål tar vårt system hänsyn till ett antal dagliga kundrelevanta aspekter, såsom attraktiva rumspriser, optimal hotellframställning, kostnadsfria tilläggstjänster och hög kundnöjdhet, för att ge ett optimalt sökresultat.

Dessutom har du också möjlighet att ändra sorteringen av hotellistan individuellt och till exempel sortera den efter rumspris eller avstånd, sätta en övre prisgräns eller endast visa hotell i kategorin Top Quality.

Sidbörjan

Vad föreslår HRS?

För att snabbare hitta önskat hotell har vi fullständigt reviderat vår hotellista. Det nya sorteringsalternativet ”Föreslås av HRS” baseras på våra användares sökinställningar och visar därför mycket individuella hotellförslag. För detta ändamål tas det inte bara hänsyn till priset vid sortering av resultaten, utan ett flertal kriterier. Dessa omfattar huvudsakligen attraktiva erbjudanden, flexibla bokningsvillkor, hög kundnöjdhet, gratistjänster såsom WLAN eller parkering och optimal hotellframställning. I resultatlistan erbjuds du sedan de första hotellen som perfekt passar din sökning på alla sätt. Alla hotell behandlas undantagslöst lika och sorteras enligt samma objektiva kriterier.

Sidbörjan

Vad är kategorin ”Top Quality-hotell”?

Med beteckningen ”Top Quality-hotell” erbjuder vi våra kunder ytterligare vägledning i sökandet efter de bästa hotellpriserna. De får en tillförlitlig grund för bokningsbeslutet – och kan med en blick se vilka hotell på resultatlistan som kännetecknas av sin exceptionella kundfokus.

För det måste ett hotell uppfylla följande kvalitetskriterier: gratis tilläggstjänster, positiva kundbedömningar, hög rekommendationsfrekvens, flexibla bokningsvillkor och prisstabilitet. Med regelbundna kvalitetskontroller ser vi till att endast hotell som uppfyller dessa krav på ett hållbart sätt tilldelas sigillet ”Top Quality-hotell”.

Sidbörjan

Visas alltid samtliga HRS partnerhotell i hotellistan för ett valt resedatum?

Nej. Du ser alltid olika många, nämligen bara de hotell, som du också kan boka omedelbart. Ibland kan det vara två hotell och ibland trehundra. Det beror på hotellens aktuella beläggning. Du ser alltså alltid bara de hotell, som välkomnar bokningar. Dessa kan du också boka direkt till det mest dagsaktuella, fördelaktigaste och garanterade HRS-priset, inklusive alla viktiga hotellinformationer.

Sidbörjan

Enligt vilka kriterier klassificeras hotellen med HRS-stjärnor?

Våra hotellexperter känner till tusentals hotell över hela världen. Att själv granska 250 000 hotell är dock omöjligt. Därför baseras HRS-stjärnorna av ytterligare informationskällor, publicerade bedömningar, befintliga officiella klassificeringar av hotellet etc. Den här utförda hotellklassificeringen baseras på hotellets egen bedömning, som i förek. fall kontrollerats i enlighet med HRS egna bedömningssysstem.

Avgörande för klassificeringen av hotellen hos HRS är dock alltid de erfarenheter och bedömningar, som våra kunder rapporterat. För detta har HRS redan för länge sedan utvecklat en egen metod, som du nu också kan använda online efter dina hotellvistelser och där du kan göra egna bedömningar. Våra kunders bedömnignar hittar ser du på HRS' hotellstjärnor.

Sidbörjan

När kan jag bedöma ett hotell?

Bara om du själv också verkligen övernattat på det hotell, som bokats via HRS. I hotellbedömningarna (0-10 poäng) återspeglas alltså endast HRS-kundernas erfarenheter. Det gör dem speciellt värdefulla. Det skiljer också HRS-bedömningarna åt från de allmänna bedömningsportalerna på Internet.

Sidbörjan

What evaluation criteria does HRS take account of?

Hotellet i allmänhet: Hotellets atmosfär – Hotellets utrustningsnivå – Renlighet – Wellness – Pris-prestandaförhållande
Rum: Rumsttorlek – Rumsutrustning – Ljudnivå i rummet – Sängarnas kvalitet – Badrum.
Personal och restaurang/-er: Vänligheten vid mottagandet – Personalens service – Kvaliteten på frukosten. Därutöver trivselfaktorn, hotellets gratisprestationer speciellt för HRS-kunder och överensstämmelsen mellan hotellbeskrivningen och verkligheten.

Därutöver klassificerar HRS bedömningarna på persongrupper: Privatresande – Affärsresenärer – Ungt par – Äldre gift par – Familj med mindre/äldre barn – Gruppresenärer – Konferensdeltagare. Denna uppdelning ger kunskaper, underlättar ditt eget bokningsbeslut. Ett totalbetyg ges först efter minst 5 bedömningar. Alla HRS-bedömningar är yngre än 2 år.

Sidbörjan

Det är problem med att hämta sidan

close

Du kan försöka att hämta sidan manuellt

Om problemet kvarstår kanske du kan ge oss lite tid att åtgärda det och återkomma vid ett senare tillfälle.
Besök under tiden vår Startsida.

ICP-licens: 沪ICP备08016371号473-ieUT